Digital och mänsklig kundservice – går det?

Posted by Albin Johansson on 2018-jul-05 07:00:00

Hur kan digitalt bli mänskligt? Vi måsta börja med att förstå skillnaden på mänskligt och en faktisk människa. En virtuell assistent kan verka mänsklig fast den bara är virtuell, och vice versa.

Tags: AI Online_communities Customer_Excellence Customer Service ChatBot

Från lojalitetsprogram till lojalitetsplattform!

Posted by Marcus Nyman on 2018-jul-03 07:00:00

Att se på sina trognaste kunder som en grupp som ska pushas igenom ett lojalitetsprogram är inte särskilt modernt. Framtiden bör istället handla om hur varumärkesägare skapar den bästa plattformen för sina fans att agera på för att skapa en mer långsiktig lojalitet. Här kommer några tips på vägen för att lyckas omvandla ett lojalitetsprogram till en lojalitetsplattform.

Tags: Customer_Excellence Customer Experience Customer Loyalty Marketing Strategy

Skapa en kundupplevelse i världsklass!

Posted by Albin Johansson on 2018-jun-26 07:00:00

80% av företags VD:ar anser sig leverera en bra kundupplevelse, men frågar man kunderna så anser de att endast 8% av företagen ger dem en bra upplevelse. Så vad består en bra kundupplevelse av? Här kommer tre delar vi tycker är viktiga.

Tags: Customer_Excellence Customer Experience

Let people help you to sell your product!

Posted by Albin Johansson on 2018-feb-01 10:45:00

Customers tend to rely on other customers more than Customer Support staff who are paid to sell. Potential customers want to get genuine answers to their questions. An online community helps you structure the conversations and to drive conversion on your website.

Tags: Affärsutveckling Retail Marknadschef Kundinsikt Online_communities Customer_Excellence

Online communities are challenging traditional customer service – are you challenged or a challenger?

Posted by Viktor Mikaelsson on 2018-jan-04 10:45:00

Are you sick of waiting in line for hours to get the answer to your question about a simple problem? 72% of all customers want to avoid calling customer support at all costs. They would rather find the answer themselves online. An online community enables that!

Tags: Affärsutveckling Retail Marknadschef Kundinsikt Online_communities Customer_Excellence

3 principer för kundinsiktsdriven affärsutveckling

Posted by Oscar Kjellström on 2017-dec-28 07:50:00

Kundinsikt är en avgörande faktor för att klara sig i dagens snabbrörliga miljö där kundens behov ständigt förändras och förfinas, samtidigt som insikterna står i centrum för hur framtidens produkter och tjänster formas. Det är också viktigt att förstå hur man ska använda insikterna och hur dessa kan anpassas till en specifik bransch. Låt oss därför bjuda på tre principer för kundinsiktsdriven affärsutveckling.

Tags: Affärsutveckling Digitalisering Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Big_Data Kundinsikt Customer_Excellence

Populära

Posts by Tag

see all