Jag följde mitt entreprenörshjärta

Posted by Pierre Khalil on 2018-jun-29 10:40:00

För några månader sedan började Pierre Khalil på Centigo. Som liten drömde han om att bli byggnadsarkitekt eller pilot. Till slut följde han sitt entreprenörshjärta och hamnade på Centigo. Ta del av Pierres story.

Tags: Växthus_för_människor Karriär Chefslöst Retail Entreprenörskap

Retailspaningar från Los Angeles

Posted by Astrid Hollmén on 2018-jun-13 10:30:00

I Los Angeles tävlar stora, etablerade kedjor och startups om kunder både offline och online. Klimatet, antalet invånare och influenser från Silicon Valley påverkar trender och gör Los Angeles till en intressant stad att studera när det kommer till retail. I det här inlägget delar jag med mig av retailspaningar från USAs näst största stad. Följ med!

Tags: Affärsutveckling Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Retail Kundinsikt AR

Mårten Wikner brinner för utmaningar inom retail

Posted by Ulrika Jönsson on 2018-mar-22 10:30:00

På Centigo tror vi på att arbeta med det vi brinner för. Några av oss brinner lite extra för retailbranschen och triggas av de utmaningar som dess aktörer står inför. Mårten Wikner jobbar på Centigo och har ett stort intresse för retail. Vi fick chansen att ställa tre snabba frågor till Mårten.

Tags: Växthus_för_människor Karriär Retail Kundinsikt

Future of Swedish retail: who will bite the dust?

Posted by Stephane Renaudin on 2018-feb-13 10:30:00

It has not escaped anybody’s notice that Swedish retailers are currently struggling to define their business future and their best digital path. Which of the Swedish retailers will “bite the dust” and disappear in the paradigm shift that we are witnessing today? What end-game should Swedish retailers aim at in order to win the digital race? Let’s try to answer this question, keeping in mind that there is no “crystal ball” and that only time, and business guts, will tell.

Tags: Hållbarhet Digitalisering Retail

Let people help you to sell your product!

Posted by Albin Johansson on 2018-feb-01 10:45:00

Customers tend to rely on other customers more than Customer Support staff who are paid to sell. Potential customers want to get genuine answers to their questions. An online community helps you structure the conversations and to drive conversion on your website.

Tags: Affärsutveckling Retail Marknadschef Kundinsikt Online_communities Customer_Excellence

Förstå retailkunden före investering i ny teknik

Posted by Kaj Jones on 2018-jan-18 11:00:00

Retailbranschens transformation från produktdriven till upplevelsecentrerad medför höga krav på hur den nya tekniken bör utnyttjas för att uppfylla konsumenternas förväntningar. Den personliga upplevelsen är viktigare än någonsin och skall vara tillgänglig när som helst, till vem som helst och var som helst.

Tags: Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Retail Kundinsikt

Online communities are challenging traditional customer service – are you challenged or a challenger?

Posted by Viktor Mikaelsson on 2018-jan-04 10:45:00

Are you sick of waiting in line for hours to get the answer to your question about a simple problem? 72% of all customers want to avoid calling customer support at all costs. They would rather find the answer themselves online. An online community enables that!

Tags: Affärsutveckling Retail Marknadschef Kundinsikt Online_communities Customer_Excellence

How are Swedish retailers doing in India?

Posted by Johan Andersson on 2017-dec-19 09:30:00

Retail is India is very interesting right now. The deregulation 1st Jan 2012 that started to allow 100% foreign owned single brand companies to enter the retail segment, became the kick-off. Now foreign retails operations are growing well on the India market. IKEA and H&M being the most aggressive Swedish ones.

Tags: India_Business_Digest Retail Business_in_India

3 fronter där du vill vinna slaget om konsumenten

Posted by Cecilia Landsberger on 2017-nov-22 10:30:00

Företag som har en affär mot slutkonsumenten måste jobba på tre fronter för att upprätthålla relevansen mot konsumenten, intern harmoni och lönsamhet. Att förlora på en eller flera fronter kan vara avgörande för fortsatt konkurrenskraft. Cecilia Landsberger, expert på GDPR och affärsutveckling inom retailbranschen, ser tre fronter som varje konsumentföretag behöver ta höjd för att möta:

Tags: GDPR Retail Big_Data

Why Amazon is not in the Nordics

Posted by Stephane Renaudin on 2017-nov-14 10:30:00

When I moved back from France to Sweden 4 years ago, I had witnessed 7 years of unprecedented market shift in the French retail industry: Amazon had gone from an obscure e-commerce player to a market leader in several retail segments. At this time, my pitch to all the Nordic retailers was: “Amazon is coming soon, and you better get your e-business going!”. E-business in the Nordics was, and still is, quite poor, with just-average customer service, limited offerings and disorganized deliveries. Like a big retailer’s CEO put it: “if they came here, it would be a bloodbath”. But it has not happened yet…

Tags: Affärsutveckling Digitalisering Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Retail

Populära

Posts by Tag

see all