Affarsutveckling

Alla artiklar

Varför agilt och lean inte löser ditt företags problem

Det är nog ingen som missat hypen kring agila och lean metoder och verktyg. Det är en strävan efter att effektivisera arbetssätt och processer för att optimera resurser och minska kostnader och på så ...

4 snabba med Gustav Sjödin

Gustav Sjödin tillhör teamet Financial Services på Centigo. Läs mer om vad som lockade honom att börja på Centigo och hur en vanlig arbetsdag kan se ut. 

4 snabba med Robin Hagberg

Robin Hagberg är nybliven managementkonsult inom Financial Services. Nu berättar han om varför han valde att börja på Centigo och vad han brinner för i sitt arbete.

Centigo Göteborg gör spaningar om framtiden

2021 är året då Centigo tog plats på västkusten och består i skrivande stund av fem kollegor. I januari hälsar vi ytterligare en kollega välkommen ombord till kontoret i Göteborg. Så här inför ...

Centigo Västsverige har vuxit

Den 1 mars 2021 steg vi in på kontorshotellet Convendum beläget på Kungsportsavenyn 21 i Göteborg och öppnade dörren till vårt nya fräscha kontor. Som beskrivet i ett tidigare blogginlägg  är ...

Hållbarhet i stort och smått

Jag står i kön i mataffären. Mannen framför mig lägger upp sina bananer och säger irriterat till personalen i kassan: “Ni har ju inte Fair Trade-bananer här, bara vanliga eko-bananer. Man förväntar ...

Konsten att ta rätt beslut under osäkerhet

Det blir allt vanligare att arbeta agilt inom fler delar av ett företag. Den agila transformationen i många organisationer drivs av ett ökat förändringstryck från omvärlden, med förändrade ...

Därför behöver du en Business Analyst i ditt förändringsinitiativ

Kravarbetet är, som ni säkert vet, en mycket viktig del av alla förändringsinitiativ men är det tillräckligt att involvera en traditionell kravledare i arbetet? Vi tror inte det.

Life Science is the New Black

The life science industry is boiling. So many interesting new company’s emerging and larger companies need to be even more innovative than before.

Det blir inte bättre för att du frågar kunderna

Det är i alla fall ingen garanti. En vanlig invändning mot kunddriven design är att kunderna inte vet vad de vill ha, och i många fall stämmer det säkert. Ska man ge sig hän åt kunddriven design ...