Why are many organizations fear-based!?

Posted by Nicklas Dackheden on 2019-maj-05 17:01:00

Is your organization fear-based?

Ask yourself, how often does a mistake/error get reported in your organization? Often or rarely? Many mistakes/errors might be an indication that you have employees that make lots of mistakes/errors, or maybe it’s a sign that you have an open and forgiving environment in the organization that allows your employees to report mistakes/errors because they know that even if they are always accountable for their actions their neck is not on the line if something does happen.

I will explain what I think managers on all levels need to do in order to turn a fear-based organization around.

Tags: Affärsutveckling Växthus_för_människor Coachande_ledarskap Hållbar_innovation Hållbarhet Chefslöst Strategi Nätverksbaserat_ledarskap Förändringsledning CFO CIO IT-chef Innovation Marknadschef CMO HR-chef Business_Wellness Business_Transformation Kollektivt_ledarskap Organisational_Development Hållbart_företagande

Senior executives need to re-think to survive tomorrow

Posted by Nicklas Dackheden on 2019-apr-15 17:01:00

Is your organization ready for the future?

The company of tomorrow and its organizational structure cannot look like it did yesterday or 40 years ago. In this article I will explain my view on why this is.
In order to be relevant over time, a lasting change is required, which in turn means that you must review the system that a company is and go through several important items to ensure that the system can deliver the result you want.
Are you busy winning, surviving or completely focused on what you do? As of today, do you have a strategy to reach your goals?

Tags: Affärsutveckling Coachande_ledarskap Hållbar_innovation Hållbarhet Strategi Nätverksbaserat_ledarskap Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Affärssystem Förändringsledning CFO CIO Marknadschef CMO HR-chef Business_Wellness Business_Transformation Kollektivt_ledarskap Organisational_Development Hållbart_företagande Managementkonsult

Bjud din kundanalytiker på lunch – idag!

Posted by Anton Erholm on 2019-mar-13 16:35:00

Är din organisation bra på att omsätta kunddata till faktiska kundinsikter som ni sedan agerar på? Eller är det bara något ni säger att ni är, fast ni egentligen saknar rätt underlag och går på magkänsla? Om era kundanalytiker fördelar sin tid likt många andra inom analytikeryrket enligt en artikel som nyligen publicerades i Harvard Business Review så går endast 20% av tiden till värdeskapande analyser men hela 80% till att identifiera, förfina och organisera data. Med hjälp av investeringar i databashantering och analysverktyg finns det alltså utrymme att få hela fem gånger mer tid till analyser och därigenom mer välgrundade affärsbeslut.

Tags: CMO Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Marketing Strategy Automation Organisational_Development

How to grow your digital business in 3 steps

Posted by Erik Lönnbark on 2018-nov-27 09:05:00

Companies invest a lot of resources and efforts in developing and releasing digital services, unfortunately many times without ever validating key assumptions along the way. Having a history of being successful at traditional sales and marketing, many companies also struggle with designing and transforming to an operating model required to run a digital business. So how to identify and grow a digital business? Below is a high-level overview of the steps needed.

Tags: Digital_Transformation Digitalisering CMO Agile Customer_Experience Business_Transformation Digital_Growth

Så blir marknadschefen kandidat till VD-posten!

Posted by Johan Mossberg on 2018-jan-22 10:00:00

Att marknadsföringen kan mätas ger dig som marknadschef fantastiska möjligheter att visa hur du och dina medarbetare genererar intäkter, lönsamhet och konkurrenskraft, varje dag.

Här är 9 punkter som beskriver din roll som Nästa Generations Marknadschef och varför du blir en tydlig kandidat till VD-posten. Häng med!

Tags: Marknadschef CMO

Marknadschefer som säljer mer online, löser 3 problem!

Posted by Johan Mossberg on 2017-dec-14 09:55:00
I många år har jag hjälpt Marknadschefer att sälja mer online till en lägre kostnad. För att lyckas är det ofta tre problem som måste lösas. De är enkla att åtgärda och behöver inte medföra några stora kostnader eller avancerade verktyg. Vill du veta mer? Häng med!

Tags: Marknadschef CMO

Så enkelt kan du utvärdera din marknadsföring!

Posted by Johan Mossberg on 2017-dec-07 10:20:00

Vi blir duktigare och duktigare på att sammanställa data och visa resultat av digitala kampanjer som genomförs. Men lyckas vi förstå vad siffrorna egentligen betyder och vad som kan göras för att förbättra dem? Genom fyra exempel vill jag visa hur du enkelt kan utvärdera din marknadsföring. Häng med så skall jag visa vad jag menar.

Tags: Marknadschef CMO

Populära

Filter

see all