The four truly disruptive trends within retail

Posted by Stephane Renaudin on 2018-dec-06 16:34:20

What did Kodak CEO think just weeks before his company filed for bankruptcy? Having pushed forward a strategy of advanced, high-quality cameras and paper photo printers when customers were looking for the contrary, quick and easy “Kodak moments” to share digitally? Probably that they did not stay true to their core vision, focusing more on products and technologies than on their “Why”. And also that complacency and ignoring the long-term trends was what made their company irrelevant.

Tags: Retail Strategi Customer Experience

Jesper Ankeraa brinner för kundupplevelsen

Posted by Johanna Lundh on 2018-nov-28 08:51:15

Jesper Ankeraa, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Tags: Retail Kundinsikt Customer Experience Customer_Excellence Karriär

How to grow your digital business in 3 steps

Posted by Erik Lönnbark on 2018-nov-27 09:05:00

Companies invest a lot of resources and efforts in developing and releasing digital services, unfortunately many times without ever validating key assumptions along the way. Having a history of being successful at traditional sales and marketing, many companies also struggle with designing and transforming to an operating model required to run a digital business. So how to identify and grow a digital business? Below is a high-level overview of the steps needed.

Tags: Digital_Growth Digitalisering Business_Transformation Customer Experience Agile CMO Digital_Transformation

Utmana återbäringsmiljarderna!

Posted by Marcus Nyman on 2018-nov-05 14:58:11

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest effektivt kan samlas in och vad kunden vill ha i utbyte för att ge bort den.

Tags: Customer Loyalty Customer Experience Customer Service Customer_Excellence

Centigo satsar på Hälso- och sjukvård

Posted by Hans Jonsson on 2018-okt-11 07:05:00

– Centigo tar avstamp i den patientcentrerade vården som utgångspunkt för all digitalisering. Därifrån finns en oerhört stor potential i att förbättra vårdkvalitet sett ur både medborgarnas och medarbetarnas synvinkel, säger Jonas Molander, senior rådgivare på Centigo.

Tags: Hälsa_Sjukvård Affärsutveckling Customer Experience CIO Digitalisering

Don't work hard – work smart with robots

Posted by Neelima Misra on 2018-okt-03 06:40:00

years back a large European Insurance company was struggling with NPS (Net promoter score) as their customers were not happy. Their customer contact center did not have resources enough to address all customer queries and complaints on time and provide personalize services to each of their customers. Things just got out of hand when the CEO once found that they were sending marketing campaign letters to a person who died 2 years earlier. His widow was not happy to receive those letters... 

Tags: Automation Robotics Customer Service Customer Experience Big_Data

Hejdå söndagsångest!

Posted by Emelie Henningsson on 2018-aug-29 08:31:57

Det är söndag kväll. Jag har haft en ganska vanlig helg, vilket i min värld innebär lite skönt häng med vänner, en sväng i affärer, lite matlagning och några timmar i soffan framför Netflix. Under vissa perioder i mitt liv har ångesten börjat krypa fram under söndagseftermiddagen och eskalerat fram till läggdags – men inte nu längre.

Tags: Customer_Excellence Customer Loyalty Växthus_för_människor Customer Experience #womenintech Kundinsikt Karriär

Från lojalitetsprogram till lojalitetsplattform!

Posted by Marcus Nyman on 2018-jul-03 07:00:00

Att se på sina trognaste kunder som en grupp som ska pushas igenom ett lojalitetsprogram är inte särskilt modernt. Framtiden bör istället handla om hur varumärkesägare skapar den bästa plattformen för sina fans att agera på för att skapa en mer långsiktig lojalitet. Här kommer några tips på vägen för att lyckas omvandla ett lojalitetsprogram till en lojalitetsplattform.

Tags: Customer Experience Customer_Excellence Customer Loyalty Marketing Strategy

Skapa en kundupplevelse i världsklass!

Posted by Albin Johansson on 2018-jun-26 07:00:00

80% av företags VD:ar anser sig leverera en bra kundupplevelse, men frågar man kunderna så anser de att endast 8% av företagen ger dem en bra upplevelse. Så vad består en bra kundupplevelse av? I det här blogginlägget presenterar jag tre komponenter som jag ser som viktiga.

Tags: Customer_Excellence Customer Experience

Populära

Posts by Tag

see all