Hållbar bemanningsstrategi – en styrelsefråga!

Posted by Johan Helander on 2019-mar-11 14:15:16

En klok kollega, Johan Waller, sa för ett tag sedan ”Bemanningsstrategi, det är ju så viktigt att det måste vara en styrelsefråga!”. Jag skruvade lite på mig och tänkte att det kanske var  att ta i lite väl mycket, men ju mer jag tänker på det så kommer jag fram till att det nog är så det borde vara.  

Hur ser det ut i er organisation? Är bemanningsstrategi en styrelsefråga hos er?

Tags: Affärsutveckling Retail Customer Service

Utmana återbäringsmiljarderna!

Posted by Marcus Nyman on 2018-nov-05 14:58:11

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest effektivt kan samlas in och vad kunden vill ha i utbyte för att ge bort den.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Customer Service

Don't work hard – work smart with robots

Posted by Neelima Misra on 2018-okt-03 06:40:00

years back a large European Insurance company was struggling with NPS (Net promoter score) as their customers were not happy. Their customer contact center did not have resources enough to address all customer queries and complaints on time and provide personalize services to each of their customers. Things just got out of hand when the CEO once found that they were sending marketing campaign letters to a person who died 2 years earlier. His widow was not happy to receive those letters... 

Tags: Big_Data Robotics Customer_Experience Customer Service Automation

Digital och mänsklig kundservice – går det?

Posted by Albin Johansson on 2018-jul-05 07:00:00

Hur kan digitalt bli mänskligt? Vi måsta börja med att förstå skillnaden på mänskligt och en faktisk människa. En virtuell assistent kan verka mänsklig fast den bara är virtuell, och vice versa.

Tags: AI Online_communities Customer_Excellence Customer Service

Populära

Posts by Tag

see all