Customer Service

Alla artiklar

Dags för ny kundklubb?

Har ni insett att ert kundprogram inte längre håller måttet och inte ger tillbaka de pengar som en riktigt bra strategi faktiskt kan generera? Samtidigt som du inte vet var du ska börja ...

Bygga eller nyttja förtroendekapital hos kund under det mycket speciella 2020?

Alla har påverkats av pandemin på något sätt, både privatpersoner och företag. Många har blivit av med jobbet, andra har blivit permitterade och samtidigt har vissa fått mer att göra och kanske även ...

Skapar ditt content affärsvärde för företaget?

Idag når man inte fram till en potentiell kund genom att erbjuda rabatter och snabba klipp, och det är definitivt inte så man skapar långvariga kundrelationer. De flesta har insett att vägen till ...

Har energibranschen förmågan att hantera stundande förändringar?

Förtroendet för energibranschen ökar, enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätning. Efter flera år av sviktande engagemang från den stora kundmassan så har gemene mans intresse för ...

Drakarna fattar inte digitalt, utmanarna fattar inte kundvård

Fascineringen över digitaliseringens möjligheter verkar inte ha ett slut. De nya uppstickarbankerna är alla ”digital first” och letar du efter spännande initiativ som utmanar gamla drakar gör du bäst ...

This is how voice assistants will transform your business

Voice assistants are becoming the go-to research tool, and you may just lose some business if you don’t join the party.

Hållbar bemanningsstrategi – en styrelsefråga!

En klok kollega, Johan Waller, sa för ett tag sedan ”Bemanningsstrategi, det är ju så viktigt att det måste vara en styrelsefråga!”. Jag skruvade lite på mig och tänkte att det kanske var  att ta i ...

Utmana återbäringsmiljarderna!

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest ...

Don't work hard – work smart with robots

8 years back a large European Insurance company was struggling with NPS (Net promoter score) as their customers were not happy. Their customer contact center did not have resources enough to address ...

Digital och mänsklig kundservice – går det?

Hur kan digitalt bli mänskligt? Vi måsta börja med att förstå skillnaden på mänskligt och en faktisk människa. En virtuell assistent kan verka mänsklig fast den bara är virtuell, och vice versa.