Skapar ditt content affärsvärde för företaget?

Posted by Mou Sheikh Kvarfordt on 2020-maj-13 17:38:00

Idag når man inte fram till en potentiell kund genom att erbjuda rabatter och snabba klipp, och det är definitivt inte så man skapar långvariga kundrelationer. De flesta har insett att vägen till kundens hjärta går genom relevant content som engagerar, skapar förtroende och befäster företagets position som experter inom området. Med bra content kan du vårda och utveckla dina kundrelationer, så långt är vi alla överens – men får du verkligen ut något affärsvärde av det content som tas fram?

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Customer Service

Har energibranschen förmågan att hantera stundande förändringar?

Posted by Martin Koskela on 2020-mar-18 17:50:00

Förtroendet för energibranschen ökar, enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätning. Efter flera år av sviktande engagemang från den stora kundmassan så har gemene mans intresse för energibranschen ökat i och med klimatvågen. Samtidigt befinner sig energibranschen i förändringens tidevarv och står inför en rad omfattande transformationer. I detta läge behöver branschens olika aktörer ha förmåga att kunna stötta sina intressenter genom förändringen – både interna och externa. Hur kan man som företag säkra detta på bästa sätt?

Tags: Förändringsledning Kundinsikt Energibranschen Customer Service Trends energy

Drakarna fattar inte digitalt, utmanarna fattar inte kundvård

Posted by Joakim de Leeuw on 2020-feb-10 21:00:00

Fascineringen över digitaliseringens möjligheter verkar inte ha ett slut. De nya uppstickarbankerna är alla ”digital first” och letar du efter spännande initiativ som utmanar gamla drakar gör du bäst i att leta inom X-Tech, som till exempel FinTech, RegTech eller InsureTech. En kombination av ny teknik, regelverk och snabbare utvecklingsmodeller är en fantastisk jordmån för startups, men det finns en klassisk fälla som alltför många trillar i; kundernas egentliga behov är inte digitalisering.

Tags: Tjänstedesign Innovation Customer Service UX-design User_Experience Digitization

This is how voice assistants will transform your business

Posted by Violaine Lulin on 2020-jan-02 21:00:00

Voice assistants are becoming the go-to research tool, and you may just lose some business if you don’t join the party.

Tags: Affärsutveckling Strategi Retail Innovation Virtual Assistant Customer Service Marketing Strategy

Hållbar bemanningsstrategi – en styrelsefråga!

Posted by Johan Helander on 2019-mar-11 14:15:16

En klok kollega, Johan Waller, sa för ett tag sedan ”Bemanningsstrategi, det är ju så viktigt att det måste vara en styrelsefråga!”. Jag skruvade lite på mig och tänkte att det kanske var  att ta i lite väl mycket, men ju mer jag tänker på det så kommer jag fram till att det nog är så det borde vara.  

Hur ser det ut i er organisation? Är bemanningsstrategi en styrelsefråga hos er?

Tags: Affärsutveckling Retail Customer Service

Utmana återbäringsmiljarderna!

Posted by Marcus Nyman on 2018-nov-05 14:58:11

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest effektivt kan samlas in och vad kunden vill ha i utbyte för att ge bort den.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Customer Service

Don't work hard – work smart with robots

Posted by Neelima Misra on 2018-okt-03 06:40:00

years back a large European Insurance company was struggling with NPS (Net promoter score) as their customers were not happy. Their customer contact center did not have resources enough to address all customer queries and complaints on time and provide personalize services to each of their customers. Things just got out of hand when the CEO once found that they were sending marketing campaign letters to a person who died 2 years earlier. His widow was not happy to receive those letters... 

Tags: Big_Data Robotics Customer_Experience Customer Service Automation

Digital och mänsklig kundservice – går det?

Posted by Albin Johansson on 2018-jul-05 07:00:00

Hur kan digitalt bli mänskligt? Vi måsta börja med att förstå skillnaden på mänskligt och en faktisk människa. En virtuell assistent kan verka mänsklig fast den bara är virtuell, och vice versa.

Tags: AI Online_communities Customer_Excellence Customer Service

Populära

Filter

see all