Tre snabba frågor till Daniel Grahn - konsult inom retail som delar med sig av sin senaste erfarenhet

Posted by Christoffer Lidén on 2020-maj-18 09:00:00

Tags: Retail Customer_Excellence

Skapar ditt content affärsvärde för företaget?

Posted by Mou Sheikh Kvarfordt on 2020-maj-13 17:38:00

Idag når man inte fram till en potentiell kund genom att erbjuda rabatter och snabba klipp, och det är definitivt inte så man skapar långvariga kundrelationer. De flesta har insett att vägen till kundens hjärta går genom relevant content som engagerar, skapar förtroende och befäster företagets position som experter inom området. Med bra content kan du vårda och utveckla dina kundrelationer, så långt är vi alla överens – men får du verkligen ut något affärsvärde av det content som tas fram?

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Customer Service

Corona business impact: Swedish companies must be proactive

Posted by Johan Andersson on 2020-mar-09 13:12:29

Sadly, the corona virus is now reaching the next step of transmission. It is a human tragedy with hundreds of thousands of concerned people. Right now, dated 9 of March, the number of confirmed cases around the world has exceeded 110 000.

Tags: Customer_Excellence Business_Wellness Business_Transformation Corona

Fyra korta frågor med Tobias Bjurhall, konsult med inriktning retail

Posted by Christoffer Lidén on 2019-aug-19 08:35:23

Tobias Bjurhall, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

Caroline Friberg brinner för retailbranschen

Posted by Johanna Lundh on 2019-maj-27 16:12:40

Caroline Friberg, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar henne och vad hon tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

Bjud din kundanalytiker på lunch – idag!

Posted by Anton Erholm on 2019-mar-13 16:35:00

Är din organisation bra på att omsätta kunddata till faktiska kundinsikter som ni sedan agerar på? Eller är det bara något ni säger att ni är, fast ni egentligen saknar rätt underlag och går på magkänsla? Om era kundanalytiker fördelar sin tid likt många andra inom analytikeryrket enligt en artikel som nyligen publicerades i Harvard Business Review så går endast 20% av tiden till värdeskapande analyser men hela 80% till att identifiera, förfina och organisera data. Med hjälp av investeringar i databashantering och analysverktyg finns det alltså utrymme att få hela fem gånger mer tid till analyser och därigenom mer välgrundade affärsbeslut.

Tags: CMO Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Marketing Strategy Automation Organisational_Development

Kundresan – det avgörande verktyget för morgondagens kundupplevelse

Posted by Emelie Henningsson on 2019-jan-07 18:15:00

”Vad vill vi ha?!”
”LOJALITET!”
”Hur ska vi få det?!”
”…”

Tags: Digital_Transformation Strategi Kundinsikt Agile Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Digital_Growth

Jesper Ankeraa brinner för kundupplevelsen

Posted by Johanna Lundh on 2018-nov-28 08:51:15

Jesper Ankeraa, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

Utmana återbäringsmiljarderna!

Posted by Marcus Nyman on 2018-nov-05 14:58:11

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest effektivt kan samlas in och vad kunden vill ha i utbyte för att ge bort den.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Customer Service

Smarta högtalare – konsumentens nya assistent

Posted by Rickard Merino on 2018-sep-12 09:28:10

Smarta högtalare med röstigenkänning har potential att i grunden förändra vårt sätt att jämföra produkter och vårt sätt att göra inköp på nätet. En av grundpelarna till det förväntade genombrottet är att det är naturligare för oss människor att utbyta information muntligt än via text. Adaptionen av röststyrning har ökat dramatiskt i takt med att artificiell intelligens (AI) och teknologin för röstigenkänning har blivit alltmer sofistikerad (https://geomarketing.com).

Tags: AI Retail Kundinsikt Customer_Excellence Virtual Assistant

Populära

Filter

see all