Caroline Friberg brinner för retailbranschen

Posted by Johanna Lundh on 2019-maj-27 16:12:40

Caroline Friberg, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar henne och vad hon tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

Bjud din kundanalytiker på lunch – idag!

Posted by Anton Erholm on 2019-mar-13 16:35:00

Är din organisation bra på att omsätta kunddata till faktiska kundinsikter som ni sedan agerar på? Eller är det bara något ni säger att ni är, fast ni egentligen saknar rätt underlag och går på magkänsla? Om era kundanalytiker fördelar sin tid likt många andra inom analytikeryrket enligt en artikel som nyligen publicerades i Harvard Business Review så går endast 20% av tiden till värdeskapande analyser men hela 80% till att identifiera, förfina och organisera data. Med hjälp av investeringar i databashantering och analysverktyg finns det alltså utrymme att få hela fem gånger mer tid till analyser och därigenom mer välgrundade affärsbeslut.

Tags: CMO Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Marketing Strategy Automation Organisational_Development

Kundresan – det avgörande verktyget för morgondagens kundupplevelse

Posted by Emelie Henningsson on 2019-jan-07 18:15:00

”Vad vill vi ha?!”
”LOJALITET!”
”Hur ska vi få det?!”
”…”

Tags: Digital_Transformation Strategi Kundinsikt Agile Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Digital_Growth

Jesper Ankeraa brinner för kundupplevelsen

Posted by Johanna Lundh on 2018-nov-28 08:51:15

Jesper Ankeraa, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

Utmana återbäringsmiljarderna!

Posted by Marcus Nyman on 2018-nov-05 14:58:11

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest effektivt kan samlas in och vad kunden vill ha i utbyte för att ge bort den.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Customer Service

Smarta högtalare – konsumentens nya assistent

Posted by Rickard Merino on 2018-sep-12 09:28:10

Smarta högtalare med röstigenkänning har potential att i grunden förändra vårt sätt att jämföra produkter och vårt sätt att göra inköp på nätet. En av grundpelarna till det förväntade genombrottet är att det är naturligare för oss människor att utbyta information muntligt än via text. Adaptionen av röststyrning har ökat dramatiskt i takt med att artificiell intelligens (AI) och teknologin för röstigenkänning har blivit alltmer sofistikerad (https://geomarketing.com).

Tags: AI Retail Kundinsikt Customer_Excellence Virtual Assistant

Hejdå söndagsångest!

Posted by Emelie Henningsson on 2018-aug-29 08:31:57

Det är söndag kväll. Jag har haft en ganska vanlig helg, vilket i min värld innebär lite skönt häng med vänner, en sväng i affärer, lite matlagning och några timmar i soffan framför Netflix. Under vissa perioder i mitt liv har ångesten börjat krypa fram under söndagseftermiddagen och eskalerat fram till läggdags – men inte nu längre.

Tags: Växthus_för_människor Karriär Kundinsikt #womenintech Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty

Digital och mänsklig kundservice – går det?

Posted by Albin Johansson on 2018-jul-05 07:00:00

Hur kan digitalt bli mänskligt? Vi måsta börja med att förstå skillnaden på mänskligt och en faktisk människa. En virtuell assistent kan verka mänsklig fast den bara är virtuell, och vice versa.

Tags: AI Online_communities Customer_Excellence Customer Service

Från lojalitetsprogram till lojalitetsplattform!

Posted by Marcus Nyman on 2018-jul-03 07:00:00

Att se på sina trognaste kunder som en grupp som ska pushas igenom ett lojalitetsprogram är inte särskilt modernt. Framtiden bör istället handla om hur varumärkesägare skapar den bästa plattformen för sina fans att agera på för att skapa en mer långsiktig lojalitet. Här kommer några tips på vägen för att lyckas omvandla ett lojalitetsprogram till en lojalitetsplattform.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Marketing Strategy

Skapa en kundupplevelse i världsklass!

Posted by Albin Johansson on 2018-jun-26 07:00:00

80% av företags VD:ar anser sig leverera en bra kundupplevelse, men frågar man kunderna så anser de att endast 8% av företagen ger dem en bra upplevelse. Så vad består en bra kundupplevelse av? I det här blogginlägget presenterar jag tre komponenter som jag ser som viktiga.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience

Populära

Posts by Tag

see all