”Vad vill vi ha?!”
”LOJALITET!”
”Hur ska vi få det?!”
”…”
Tags: Customer_Experience Customer Loyalty Kundinsikt Digital_Growth Digital_Transformation Customer_Excellence Agile Strategi
Jesper Ankeraa, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.
Tags: Retail Kundinsikt Customer_Experience Customer_Excellence Karriär
Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest effektivt kan samlas in och vad kunden vill ha i utbyte för att ge bort den.
Tags: Customer Loyalty Customer_Experience Customer Service Customer_Excellence
Smarta högtalare med röstigenkänning har potential att i grunden förändra vårt sätt att jämföra produkter och vårt sätt att göra inköp på nätet. En av grundpelarna till det förväntade genombrottet är att det är naturligare för oss människor att utbyta information muntligt än via text. Adaptionen av röststyrning har ökat dramatiskt i takt med att artificiell intelligens (AI) och teknologin för röstigenkänning har blivit alltmer sofistikerad (https://geomarketing.com).
Tags: Retail Virtual Assistant Customer_Excellence Kundinsikt AI
Det är söndag kväll. Jag har haft en ganska vanlig helg, vilket i min värld innebär lite skönt häng med vänner, en sväng i affärer, lite matlagning och några timmar i soffan framför Netflix. Under vissa perioder i mitt liv har ångesten börjat krypa fram under söndagseftermiddagen och eskalerat fram till läggdags – men inte nu längre.
Tags: Customer_Excellence Customer Loyalty Växthus_för_människor Customer_Experience #womenintech Kundinsikt Karriär
Hur kan digitalt bli mänskligt? Vi måsta börja med att förstå skillnaden på mänskligt och en faktisk människa. En virtuell assistent kan verka mänsklig fast den bara är virtuell, och vice versa.
Tags: Customer_Excellence Customer Service Online_communities AI ChatBot
Att se på sina trognaste kunder som en grupp som ska pushas igenom ett lojalitetsprogram är inte särskilt modernt. Framtiden bör istället handla om hur varumärkesägare skapar den bästa plattformen för sina fans att agera på för att skapa en mer långsiktig lojalitet. Här kommer några tips på vägen för att lyckas omvandla ett lojalitetsprogram till en lojalitetsplattform.
Tags: Customer_Experience Customer_Excellence Customer Loyalty Marketing Strategy
80% av företags VD:ar anser sig leverera en bra kundupplevelse, men frågar man kunderna så anser de att endast 8% av företagen ger dem en bra upplevelse. Så vad består en bra kundupplevelse av? I det här blogginlägget presenterar jag tre komponenter som jag ser som viktiga.
Customers tend to rely on other customers more than Customer Support staff who are paid to sell. Potential customers want to get genuine answers to their questions. An online community helps you structure the conversations and to drive conversion on your website.
Tags: Online_communities Affärsutveckling Kundinsikt Retail Marknadschef Customer_Excellence
Are you sick of waiting in line for hours to get the answer to your question about a simple problem? 72% of all customers want to avoid calling customer support at all costs. They would rather find the answer themselves online. An online community enables that!
Tags: Online_communities Affärsutveckling Kundinsikt Retail Marknadschef Customer_Excellence
Bli en av oss
Hitta din kontakt
Stockholm