Customer Excellence (2)

Alla artiklar

Caroline Friberg brinner för retailbranschen

Caroline Friberg, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar henne och vad hon tror om branschens utveckling.

Bjud din kundanalytiker på lunch – idag!

Är din organisation bra på att omsätta kunddata till faktiska kundinsikter som ni sedan agerar på? Eller är det bara något ni säger att ni är, fast ni egentligen saknar rätt underlag och går på ...

Kundresan – det avgörande verktyget för morgondagens kundupplevelse

”Vad vill vi ha?!” ”LOJALITET!” ”Hur ska vi få det?!” ”…”

Jesper Ankeraa brinner för kundupplevelsen

Jesper Ankeraa, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Utmana återbäringsmiljarderna!

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest ...

Smarta högtalare – konsumentens nya assistent

Smarta högtalare med röstigenkänning har potential att i grunden förändra vårt sätt att jämföra produkter och vårt sätt att göra inköp på nätet. En av grundpelarna till det förväntade genombrottet är ...

Hejdå söndagsångest!

Det är söndag kväll. Jag har haft en ganska vanlig helg, vilket i min värld innebär lite skönt häng med vänner, en sväng i affärer, lite matlagning och några timmar i soffan framför Netflix. Under ...

Digital och mänsklig kundservice – går det?

Hur kan digitalt bli mänskligt? Vi måsta börja med att förstå skillnaden på mänskligt och en faktisk människa. En virtuell assistent kan verka mänsklig fast den bara är virtuell, och vice versa.

Från lojalitetsprogram till lojalitetsplattform!

Att se på sina trognaste kunder som en grupp som ska pushas igenom ett lojalitetsprogram är inte särskilt modernt. Framtiden bör istället handla om hur varumärkesägare skapar den bästa plattformen ...

Skapa en kundupplevelse i världsklass!

80% av företags VD:ar anser sig leverera en bra kundupplevelse, men frågar man kunderna så anser de att endast 8% av företagen ger dem en bra upplevelse. Så vad består en bra kundupplevelse av? I det ...