Därför är kundresa och kundupplevelse inte samma sak

Posted by Joakim de Leeuw on 2019-mar-14 11:00:00

Att skapa fantastiska kundupplevelser är viktigt, och kundens upplevelser av sina möten med ditt företag kan helt fördärvas av en enda dålig erfarenhet. Många vill därför kartlägga vilka interaktioner kunden har med dem och se till att kundupplevelsen blir så bra som möjligt varje gång de ses. Det kan absolut finnas ett stort värde i det, men det är inte samma sak som att kartlägga kundresan. Det är viktigt att förstå skillnaden.

Tags: Affärsutveckling Tjänstedesign Innovation Kundinsikt Customer_Experience

Bjud din kundanalytiker på lunch – idag!

Posted by Anton Erholm on 2019-mar-13 16:35:00

Är din organisation bra på att omsätta kunddata till faktiska kundinsikter som ni sedan agerar på? Eller är det bara något ni säger att ni är, fast ni egentligen saknar rätt underlag och går på magkänsla? Om era kundanalytiker fördelar sin tid likt många andra inom analytikeryrket enligt en artikel som nyligen publicerades i Harvard Business Review så går endast 20% av tiden till värdeskapande analyser men hela 80% till att identifiera, förfina och organisera data. Med hjälp av investeringar i databashantering och analysverktyg finns det alltså utrymme att få hela fem gånger mer tid till analyser och därigenom mer välgrundade affärsbeslut.

Tags: CMO Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Marketing Strategy Automation Organisational_Development

Centigo + UX = äntligen

Posted by Simon Davidsson on 2019-feb-10 17:19:00

Välkommen Richard Kårström och Mårten Fuxe Barkvall, våra två nya UX-designers. Vilka kunskaper och erfarenheter kommer ni att tillföra Centigos kunder? 

— Att kunna designa en produkt så att det blir en positiv upplevelse att använda den från början till slut har blivit viktigare än någonsin, framförallt i en digital värld där produkterna är extremt komplexaDesign är en del av en större process och måste samverka med både affär och IT vill vi utveckla UX-design som en integrerad del av vår existerande organisation och erbjudande, säger Mårten. 

Tags: Karriär Getting_things_done Innovation Agile Customer_Experience UX-design

Kundresan – det avgörande verktyget för morgondagens kundupplevelse

Posted by Emelie Henningsson on 2019-jan-07 18:15:00

”Vad vill vi ha?!”
”LOJALITET!”
”Hur ska vi få det?!”
”…”

Tags: Digital_Transformation Strategi Kundinsikt Agile Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Digital_Growth

4 snabba med retailkonsulten Melker Isell

Posted by Christoffer Lidén on 2018-dec-27 09:16:00

Melker Isell, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad han brinner för och vilka frågor han tror kommer vara viktiga framåt.

Tags: Karriär Retail Customer_Experience

The four truly disruptive trends within retail

Posted by Stephane Renaudin on 2018-dec-06 16:34:20

What did Kodak CEO think just weeks before his company filed for bankruptcy? Having pushed forward a strategy of advanced, high-quality cameras and paper photo printers when customers were looking for the contrary, quick and easy “Kodak moments” to share digitally? Probably that they did not stay true to their core vision, focusing more on products and technologies than on their “Why”. And also that complacency and ignoring the long-term trends was what made their company irrelevant.

Tags: Strategi Retail Customer_Experience

Jesper Ankeraa brinner för kundupplevelsen

Posted by Johanna Lundh on 2018-nov-28 08:51:15

Jesper Ankeraa, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

How to grow your digital business in 3 steps

Posted by Erik Lönnbark on 2018-nov-27 09:05:00

Companies invest a lot of resources and efforts in developing and releasing digital services, unfortunately many times without ever validating key assumptions along the way. Having a history of being successful at traditional sales and marketing, many companies also struggle with designing and transforming to an operating model required to run a digital business. So how to identify and grow a digital business? Below is a high-level overview of the steps needed.

Tags: Digital_Transformation Digitalisering CMO Agile Customer_Experience Business_Transformation Digital_Growth

Utmana återbäringsmiljarderna!

Posted by Marcus Nyman on 2018-nov-05 14:58:11

Varje år delas flera miljarder i olika bonusar ut till oss konsumenter. Är detta fortfarande väl investerade pengar? Det tror inte jag. Vi har kommit till ett skifte i hur kundinformation mest effektivt kan samlas in och vad kunden vill ha i utbyte för att ge bort den.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Customer Service

Centigo satsar på Hälso- och sjukvård

Posted by Hans Jonsson on 2018-okt-11 07:05:00

– Centigo tar avstamp i den patientcentrerade vården som utgångspunkt för all digitalisering. Därifrån finns en oerhört stor potential i att förbättra vårdkvalitet sett ur både medborgarnas och medarbetarnas synvinkel, säger Jonas Molander, senior rådgivare på Centigo.

Tags: Affärsutveckling Digitalisering CIO Customer_Experience Hälsa_Sjukvård

Populära

Posts by Tag

see all