Caroline Friberg brinner för retailbranschen

Posted by Johanna Lundh on 2019-maj-27 16:12:40

Caroline Friberg, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar henne och vad hon tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

Hur förhindrar vi en oärlig onlineupplevelse?

Posted by Richard Kårström on 2019-maj-22 13:54:08

Hemsökt av ett nyhetsbrev

Jag prenumererar sedan tre år tillbaka på ett nyhetsbrev men vill även minnas att jag då och då under dessa tre år avregistrerat mig från samma nyhetsbrev. Ändå äras jag fortfarande varje måndag 05:00 av ett litet plingande i telefonen av epost. Lite som ett urverk.

Tags: Customer_Experience UX-design Etik User_Experience

Hur mycket kundnöjdhet vill du ha?

Posted by Joakim de Leeuw on 2019-maj-21 09:55:28

Att kundnöjdhet är viktigt är knappast en nyhet. Inte heller att vi behöver lyssna på kunderna när vi utvecklar nya produkter och tjänster. Ta kontrollen och skapa den kundnöjdhet som passar ditt varumärke.

Tags: Innovation Customer_Experience

Därför är kundresa och kundupplevelse inte samma sak

Posted by Joakim de Leeuw on 2019-mar-14 11:00:00

Att skapa fantastiska kundupplevelser är viktigt, och kundens upplevelser av sina möten med ditt företag kan helt fördärvas av en enda dålig erfarenhet. Många vill därför kartlägga vilka interaktioner kunden har med dem och se till att kundupplevelsen blir så bra som möjligt varje gång de ses. Det kan absolut finnas ett stort värde i det, men det är inte samma sak som att kartlägga kundresan. Det är viktigt att förstå skillnaden.

Tags: Affärsutveckling Tjänstedesign Innovation Kundinsikt Customer_Experience

Bjud din kundanalytiker på lunch – idag!

Posted by Anton Erholm on 2019-mar-13 16:35:00

Är din organisation bra på att omsätta kunddata till faktiska kundinsikter som ni sedan agerar på? Eller är det bara något ni säger att ni är, fast ni egentligen saknar rätt underlag och går på magkänsla? Om era kundanalytiker fördelar sin tid likt många andra inom analytikeryrket enligt en artikel som nyligen publicerades i Harvard Business Review så går endast 20% av tiden till värdeskapande analyser men hela 80% till att identifiera, förfina och organisera data. Med hjälp av investeringar i databashantering och analysverktyg finns det alltså utrymme att få hela fem gånger mer tid till analyser och därigenom mer välgrundade affärsbeslut.

Tags: CMO Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Marketing Strategy Automation Organisational_Development

Centigo + UX = äntligen

Posted by Simon Davidsson on 2019-feb-10 17:19:00

Välkommen Richard Kårström och Mårten Fuxe Barkvall, våra två nya UX-designers. Vilka kunskaper och erfarenheter kommer ni att tillföra Centigos kunder? 

— Att kunna designa en produkt så att det blir en positiv upplevelse att använda den från början till slut har blivit viktigare än någonsin, framförallt i en digital värld där produkterna är extremt komplexaDesign är en del av en större process och måste samverka med både affär och IT vill vi utveckla UX-design som en integrerad del av vår existerande organisation och erbjudande, säger Mårten. 

Tags: Karriär Getting_things_done Innovation Agile Customer_Experience UX-design

Kundresan – det avgörande verktyget för morgondagens kundupplevelse

Posted by Emelie Henningsson on 2019-jan-07 18:15:00

”Vad vill vi ha?!”
”LOJALITET!”
”Hur ska vi få det?!”
”…”

Tags: Digital_Transformation Strategi Kundinsikt Agile Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Digital_Growth

4 snabba med retailkonsulten Melker Isell

Posted by Christoffer Lidén on 2018-dec-27 09:16:00

Melker Isell, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad han brinner för och vilka frågor han tror kommer vara viktiga framåt.

Tags: Karriär Retail Customer_Experience

The four truly disruptive trends within retail

Posted by Stephane Renaudin on 2018-dec-06 16:34:20

What did Kodak CEO think just weeks before his company filed for bankruptcy? Having pushed forward a strategy of advanced, high-quality cameras and paper photo printers when customers were looking for the contrary, quick and easy “Kodak moments” to share digitally? Probably that they did not stay true to their core vision, focusing more on products and technologies than on their “Why”. And also that complacency and ignoring the long-term trends was what made their company irrelevant.

Tags: Strategi Retail Customer_Experience

Jesper Ankeraa brinner för kundupplevelsen

Posted by Johanna Lundh on 2018-nov-28 08:51:15

Jesper Ankeraa, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Tags: Karriär Retail Kundinsikt Customer_Excellence Customer_Experience

Populära

Filter

see all