Don't work hard – work smart with robots

Posted by Neelima Misra on 2018-okt-03 06:40:00

years back a large European Insurance company was struggling with NPS (Net promoter score) as their customers were not happy. Their customer contact center did not have resources enough to address all customer queries and complaints on time and provide personalize services to each of their customers. Things just got out of hand when the CEO once found that they were sending marketing campaign letters to a person who died 2 years earlier. His widow was not happy to receive those letters... 

Tags: Big_Data Robotics Customer_Experience Customer Service Automation

Hejdå söndagsångest!

Posted by Emelie Henningsson on 2018-aug-29 08:31:57

Det är söndag kväll. Jag har haft en ganska vanlig helg, vilket i min värld innebär lite skönt häng med vänner, en sväng i affärer, lite matlagning och några timmar i soffan framför Netflix. Under vissa perioder i mitt liv har ångesten börjat krypa fram under söndagseftermiddagen och eskalerat fram till läggdags – men inte nu längre.

Tags: Växthus_för_människor Karriär Kundinsikt #womenintech Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty

Från lojalitetsprogram till lojalitetsplattform!

Posted by Marcus Nyman on 2018-jul-03 07:00:00

Att se på sina trognaste kunder som en grupp som ska pushas igenom ett lojalitetsprogram är inte särskilt modernt. Framtiden bör istället handla om hur varumärkesägare skapar den bästa plattformen för sina fans att agera på för att skapa en mer långsiktig lojalitet. Här kommer några tips på vägen för att lyckas omvandla ett lojalitetsprogram till en lojalitetsplattform.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Marketing Strategy

Skapa en kundupplevelse i världsklass!

Posted by Albin Johansson on 2018-jun-26 07:00:00

80% av företags VD:ar anser sig leverera en bra kundupplevelse, men frågar man kunderna så anser de att endast 8% av företagen ger dem en bra upplevelse. Så vad består en bra kundupplevelse av? I det här blogginlägget presenterar jag tre komponenter som jag ser som viktiga.

Tags: Customer_Excellence Customer_Experience

Populära

Posts by Tag

see all