Kundinsikt

Alla artiklar

Senaste trenderna inom kundservice

Pandemin har resulterat i att kundernas beteende och behov har förändrats i en hastighet som ingen kunde föreställa sig för något år sedan. Det har nu blivit ännu tydligare att organisationers ...

Tre snabba med Marie Sellén Ivari

Vi fick förmånen att ställa några frågor till Marie Sellén Ivari som jobbar inom affärsenheten Retail. I bloggen berättar hon om sina senaste uppdrag där hon kombinerat sin passion för att utveckla ...

Kunddriven affärsutveckling – ett område i ständig förändring. Vill du vara med på resan?

Customer Experience, CX, Customer Excellence – kärt barn har många namn. På Centigo kallar vi det för Customer Excellence, och detta erbjudande växer så det knakar. Matilda Enbom brinner för området ...

När jag surfar i badkaret en tisdagskväll

Det har knappast undgått någon att kundupplevelsen är av kritisk betydelse för att kunna attrahera och behålla kunder. Ledande företag som t.ex. Netflix driver bekvämlighet branschöverskridande genom ...

Livsmedelsbranschen i förändring – i pandemins spår

Livsmedelsbranschen har under de senaste åren upplevt ett allt större tryck att förändra hur mat produceras och tillgodose nya krav på såväl enskilda ingredienser som färdiga livsmedel. I Sverige är ...

Det blir inte bättre för att du frågar kunderna

Det är i alla fall ingen garanti. En vanlig invändning mot kunddriven design är att kunderna inte vet vad de vill ha, och i många fall stämmer det säkert. Ska man ge sig hän åt kunddriven design ...

Bygga eller nyttja förtroendekapital hos kund under det mycket speciella 2020?

Alla har påverkats av pandemin på något sätt, både privatpersoner och företag. Många har blivit av med jobbet, andra har blivit permitterade och samtidigt har vissa fått mer att göra och kanske även ...

Resan mot tjänsteorientering – var befinner du dig?

När vi (pre corona) samlade ett femtiotal av Sveriges ledande profiler inom hälso- och sjukvården för att diskutera morgondagens ledarskap, digitalisering och organisering angav 60% att det behövs en ...

Är vi ett offer för vår egen komplexitet?

Det finns en sägning, som sades i en annan form av vetenskapsmannen Carl Sagan: 'Försök att inte tala till andra som du hade gjort med dina yrkeskollegor.' 

Se upp elhandlare – Nu kommer IKEA & Volkswagen!

Dynamiken på den svenska elmarknaden har länge varit sig lik. Förändringens vindar blåser dock inte bara i de nybyggda vindkraftverken, utan elmarknadens aktörer står också inför ett antal nya ...