Smarta högtalare – konsumentens nya assistent

Posted by Rickard Merino on 2018-sep-12 09:28:10

Smarta högtalare med röstigenkänning har potential att i grunden förändra vårt sätt att jämföra produkter och vårt sätt att göra inköp på nätet. En av grundpelarna till det förväntade genombrottet är att det är naturligare för oss människor att utbyta information muntligt än via text. Adaptionen av röststyrning har ökat dramatiskt i takt med att artificiell intelligens (AI) och teknologin för röstigenkänning har blivit alltmer sofistikerad (https://geomarketing.com).

Tags: Retail Virtual Assistant Customer_Excellence Kundinsikt AI

Hejdå söndagsångest!

Posted by Emelie Henningsson on 2018-aug-29 08:31:57

Det är söndag kväll. Jag har haft en ganska vanlig helg, vilket i min värld innebär lite skönt häng med vänner, en sväng i affärer, lite matlagning och några timmar i soffan framför Netflix. Under vissa perioder i mitt liv har ångesten börjat krypa fram under söndagseftermiddagen och eskalerat fram till läggdags – men inte nu längre.

Tags: Customer_Excellence Customer Loyalty Växthus_för_människor Customer Experience #womenintech Kundinsikt Karriär

Centigo startar samarbete om kundresor med Custellence

Posted by Silvia Kakembo on 2018-aug-14 10:20:00

Att utgå från sina kunder när man utvecklar nya och befintliga tjänster är självklart. I det arbetet är möjligheten att rita upp kundresan ovärderlig. Med hjälp av verktyget Custellence kan du också dela kundresan med resten av organisationen. Anders Heurlin på Centigo är en av dem som ligger bakom samarbetet med Custellence.

Tags: Kundinsikt Digitalisering Digital_Transformation

Retailspaningar från Los Angeles

Posted by Astrid Hollmén on 2018-jun-13 10:30:00

I Los Angeles tävlar stora, etablerade kedjor och startups om kunder både offline och online. Klimatet, antalet invånare och influenser från Silicon Valley påverkar trender och gör Los Angeles till en intressant stad att studera när det kommer till retail. I det här inlägget delar jag med mig av retailspaningar från USAs näst största stad. Följ med!

Tags: Retail Affärsutveckling Nydanande_teknik_och_affärsmodeller AR Kundinsikt

Mårten Wikner brinner för utmaningar inom retail

Posted by Ulrika Jönsson on 2018-mar-22 10:30:00

På Centigo tror vi på att arbeta med det vi brinner för. Några av oss brinner lite extra för retailbranschen och triggas av de utmaningar som dess aktörer står inför. Mårten Wikner jobbar på Centigo och har ett stort intresse för retail. Vi fick chansen att ställa tre snabba frågor till Mårten.

Tags: Retail Växthus_för_människor Karriär Kundinsikt

Let people help you to sell your product!

Posted by Albin Johansson on 2018-feb-01 10:45:00

Customers tend to rely on other customers more than Customer Support staff who are paid to sell. Potential customers want to get genuine answers to their questions. An online community helps you structure the conversations and to drive conversion on your website.

Tags: Online_communities Affärsutveckling Kundinsikt Retail Marknadschef Customer_Excellence

Förstå retailkunden före investering i ny teknik

Posted by Kaj Jones on 2018-jan-18 11:00:00

Retailbranschens transformation från produktdriven till upplevelsecentrerad medför höga krav på hur den nya tekniken bör utnyttjas för att uppfylla konsumenternas förväntningar. Den personliga upplevelsen är viktigare än någonsin och skall vara tillgänglig när som helst, till vem som helst och var som helst.

Tags: Retail Kundinsikt Nydanande_teknik_och_affärsmodeller

Online communities are challenging traditional customer service – are you challenged or a challenger?

Posted by Viktor Mikaelsson on 2018-jan-04 10:45:00

Are you sick of waiting in line for hours to get the answer to your question about a simple problem? 72% of all customers want to avoid calling customer support at all costs. They would rather find the answer themselves online. An online community enables that!

Tags: Online_communities Affärsutveckling Kundinsikt Retail Marknadschef Customer_Excellence

3 principer för kundinsiktsdriven affärsutveckling

Posted by Oscar Kjellström on 2017-dec-28 07:50:00

Kundinsikt är en avgörande faktor för att klara sig i dagens snabbrörliga miljö där kundens behov ständigt förändras och förfinas, samtidigt som insikterna står i centrum för hur framtidens produkter och tjänster formas. Det är också viktigt att förstå hur man ska använda insikterna och hur dessa kan anpassas till en specifik bransch. Låt oss därför bjuda på tre principer för kundinsiktsdriven affärsutveckling.

Tags: Affärsutveckling Kundinsikt Big_Data Digitalisering Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Customer_Excellence

Populära

Posts by Tag

see all