Kundinsikt (2)

Alla artiklar

Har energibranschen förmågan att hantera stundande förändringar?

Förtroendet för energibranschen ökar, enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätning. Efter flera år av sviktande engagemang från den stora kundmassan så har gemene mans intresse för ...

Fyra korta frågor med Tobias Bjurhall, konsult med inriktning retail

Tobias Bjurhall, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar honom och vad han tror om branschens utveckling.

Caroline Friberg brinner för retailbranschen

Caroline Friberg, konsult inom retail, svarar på några snabba frågor om vad som inspirerar henne och vad hon tror om branschens utveckling.

Konsultfirmorna och risken med att vara för fat and happy

Mer om gig-ekonomin  Konsultbranschen har medverkat till flera branschers innovativa utveckling (disruption) men verkar vara en av de sista att disrupta sig själv. Har vi så fullt upp att förändra ...

I gig-ekonomin blir alla konsulter - framgångstips!

Gig-ekonomin växer så det knakar, fler och fler lyckas slå mynt av sin egen expertis och gig-plattformarna tjänar massor. Företagen älskar det eftersom risken flyttas från organisationen till ...

Därför är kundresa och kundupplevelse inte samma sak

Att skapa fantastiska kundupplevelser är viktigt, och kundens upplevelser av sina möten med ditt företag kan helt fördärvas av en enda dålig erfarenhet. Många vill därför kartlägga vilka ...

Ny teknik och digitala innovationer 2019

I november 2018 åkte Ludvig Millfors och Jonas Ekman till Gartner Symposium i Barcelona. Med sig hade de ett nyfiket team från Centigo. Väl på plats ägnade de några dagar åt att se in i spåkulan ...

Konsulten som ersatte sig själv med en robot

Genom att lära upp en robot att tänka och agera som mig (och ta mina uppgifter som social media manager) råkade jag ersätta mig själv i ett kundprojekt. Automatisering blir allt smartare och enklare. ...

Marketing automation flyttar in till WhatsApp, Messenger och SMS

Email har länge varit en av de mest effektiva verktygen inom digital marknadsföring, men nu kommer nästa steg i utvecklingen. Med högre öppningsfrekvens, engagemang och konvertering slår de nya ...

Kundresan – det avgörande verktyget för morgondagens kundupplevelse

”Vad vill vi ha?!” ”LOJALITET!” ”Hur ska vi få det?!” ”…”