Retail (2)

Alla artiklar

4 snabba med hemvändande skåningen Melker Isell

Melker Isell har jobbat på Centigo i Stockholm sedan hösten 2018, framförallt med fokus på kunder och uppdrag inom retail, men har nyligen flyttat hem till Skåne och är nu en del av vårt ...

Livsmedelsbranschen i förändring – i pandemins spår

Livsmedelsbranschen har under de senaste åren upplevt ett allt större tryck att förändra hur mat produceras och tillgodose nya krav på såväl enskilda ingredienser som färdiga livsmedel. I Sverige är ...

Centigos Stéphane Renaudin om Amazons intåg i Sverige

Hur tror du att den svenska branschen kommer påverkas på längre sikt? ​ Amazon har en otrolig innovationskraft och utöver att de definitivt kommer att ta stora marknadsandelar inom e-handel, så ...

Ett par snabba frågor till Jesper Ankeraa, konsult inom retailsektorn

Jesper Ankeraa berättar om sitt senaste uppdrag som projektledare på en av giganterna inom fast food-marknaden.

Årets konsult, Oskar Ohlsson

För drygt tre år sedan började Oskar Ohlsson på Centigo i vår affärenhet, Retail. Sedan dess har han jobbat hos två kunder inom retail och särskilt mot dagligvarubranschen. Efter växande ansvar, ...

Ett par snabba frågor till Nishti Haglund - Konsult inom Retail

Nishti Haglund är en rutinerad konsult och har samlat på sig flera års erfarenhet av förändringsarbetet inom Retail.

Tre snabba frågor till Daniel Grahn - konsult inom retail som delar med sig av sin senaste erfarenhet

Ett par snabba frågor med Anna Adlercreutz - konsult inom retail

Anna Adlercreutz, konsult inom affärsenheten Retail på Centigo, avslutade nyligen ett mycket lyckat förändringsprojekt tillsammans med en välkänd spelare på den nordiska livsstilsmarknaden. Nedan ...

Fyra snabba med Jonas Persson - Konsult inom retail

Vad jobbar du med på ditt nuvarande uppdrag? Mitt nuvarande uppdrag är som projektledare på ett större e-handels initiativ inom detaljhandeln. Företaget är inne i en strategisk förflyttning där ...

Beyond the hype and why all innovations within Last Mile deliveries won't be fruitful

As e-commerce sales keep on rising, retailers are required to compete in new methods of delivering products to consumers. In Beyond the hype we explore Last Mile delivery innovations and why some are ...