Future of Swedish retail: who will bite the dust?

Posted by Stephane Renaudin on 2018-feb-13 10:30:00

It has not escaped anybody’s notice that Swedish retailers are currently struggling to define their business future and their best digital path. Which of the Swedish retailers will “bite the dust” and disappear in the paradigm shift that we are witnessing today? What end-game should Swedish retailers aim at in order to win the digital race? Let’s try to answer this question, keeping in mind that there is no “crystal ball” and that only time, and business guts, will tell.

Tags: Hållbarhet Digitalisering Retail

Let people help you to sell your product!

Posted by Albin Johansson on 2018-feb-01 10:45:00

Customers tend to rely on other customers more than Customer Support staff who are paid to sell. Potential customers want to get genuine answers to their questions. An online community helps you structure the conversations and to drive conversion on your website.

Tags: Affärsutveckling Retail Marknadschef Kundinsikt Online_communities Customer_Excellence

Förstå retailkunden före investering i ny teknik

Posted by Kaj Jones on 2018-jan-18 11:00:00

Retailbranschens transformation från produktdriven till upplevelsecentrerad medför höga krav på hur den nya tekniken bör utnyttjas för att uppfylla konsumenternas förväntningar. Den personliga upplevelsen är viktigare än någonsin och skall vara tillgänglig när som helst, till vem som helst och var som helst.

Tags: Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Retail Kundinsikt

Online communities are challenging traditional customer service – are you challenged or a challenger?

Posted by Viktor Mikaelsson on 2018-jan-04 10:45:00

Are you sick of waiting in line for hours to get the answer to your question about a simple problem? 72% of all customers want to avoid calling customer support at all costs. They would rather find the answer themselves online. An online community enables that!

Tags: Affärsutveckling Retail Marknadschef Kundinsikt Online_communities Customer_Excellence

How are Swedish retailers doing in India?

Posted by Johan Andersson on 2017-dec-19 09:30:00

Retail is India is very interesting right now. The deregulation 1st Jan 2012 that started to allow 100% foreign owned single brand companies to enter the retail segment, became the kick-off. Now foreign retails operations are growing well on the India market. IKEA and H&M being the most aggressive Swedish ones.

Tags: India_Business_Digest Retail

3 fronter där du vill vinna slaget om konsumenten

Posted by Cecilia Landsberger on 2017-nov-22 10:30:00

Företag som har en affär mot slutkonsumenten måste jobba på tre fronter för att upprätthålla relevansen mot konsumenten, intern harmoni och lönsamhet. Att förlora på en eller flera fronter kan vara avgörande för fortsatt konkurrenskraft. Cecilia Landsberger, expert på GDPR och affärsutveckling inom retailbranschen, ser tre fronter som varje konsumentföretag behöver ta höjd för att möta:

Tags: GDPR Retail Big_Data

Why Amazon is not in the Nordics

Posted by Stephane Renaudin on 2017-nov-14 10:30:00

When I moved back from France to Sweden 4 years ago, I had witnessed 7 years of unprecedented market shift in the French retail industry: Amazon had gone from an obscure e-commerce player to a market leader in several retail segments. At this time, my pitch to all the Nordic retailers was: “Amazon is coming soon, and you better get your e-business going!”. E-business in the Nordics was, and still is, quite poor, with just-average customer service, limited offerings and disorganized deliveries. Like a big retailer’s CEO put it: “if they came here, it would be a bloodbath”. But it has not happened yet…

Tags: Affärsutveckling Digitalisering Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Retail

Extraordinära kundupplevelser i detaljhandeln

Posted by Cecilia Friström on 2017-nov-10 10:30:00

Starka Communities, Retailtainment och Branschöverskridande samarbeten är några av de stora trenderna inom detaljhandeln just nu. Troligtvis är dessa trender resultatet av än mer medvetna konsumenter med höga krav på transparens och hållbarhet, som dessutom värdesätter köpupplevelsen och hög grad av personalisering.

Tags: Affärsutveckling Hållbar_innovation Hållbarhet Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Retail

Personaliserade tjänster i framtidens butik

Posted by Yordabelle Nordström on 2017-okt-06 07:00:00

Retail är idag en extremt snabbrörlig och hårt konkurrensutsatt bransch. Det dyker ständigt upp nya trender att agera på för den som vill hålla den alltmer krävande kunden nöjd. Den moderna konsumenten vill ha allt – kunden ska få sin vara när hon vill, hur hon vill och dit hon vill. Samtidigt ställer hon höga krav på ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Detta blir en komplex ekvation att lösa för den som fortsatt vill slåss om kunderna.

För att vi på Centigo ska kunna hjälpa våra kunder är det viktigt att vi förstår deras vardag. Därför ägnar vi en stor del av vår tid till att omvärldsbevaka och trendspana kring vad som händer inom retailbranschen. Idag delar vi med oss av några spaningar vi har gjort under den gångna månaden.

Tags: Affärsutveckling Hållbarhet Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Tjänstedesign Retail

Populära

Posts by Tag

see all