Vad särskiljer överlägset framgångsrika företag från resten av skaran? - Del 2 av "8 sätt för att bygga innovation i organisationens DNA"

Posted by Ashkan Ganji on 2019-jun-19 16:06:23

Hur kan din organisation ligga steget före resten av marknaden genom att satsa på 8 områden som driver innovation? I del 1 lyfte vi värdet av att arbeta med ett engagerande syfte och långsiktighet för att bygga en innovationsdriven organisation. I denna del stärker vi organisationen med en fokuserad riktning, insikter och en dynamisk styrning.

Tags: Hållbar_innovation Strategi Innovation Business_Wellness

8 sätt för att bygga innovation i organisationens DNA - Del 1

Posted by Ashkan Ganji on 2019-jun-13 15:19:26

Varför är det så svårt att bygga och behålla kapaciteten att innovera? Trots betydande investeringar, resurser och tid som läggs så är innovation en frustrerande utmaning för många organisationer.

Tags: Hållbar_innovation Strategi Innovation Business_Wellness

Why are many organizations fear-based!?

Posted by Nicklas Dackheden on 2019-maj-05 17:01:00

Is your organization fear-based?

Ask yourself, how often does a mistake/error get reported in your organization? Often or rarely? Many mistakes/errors might be an indication that you have employees that make lots of mistakes/errors, or maybe it’s a sign that you have an open and forgiving environment in the organization that allows your employees to report mistakes/errors because they know that even if they are always accountable for their actions their neck is not on the line if something does happen.

I will explain what I think managers on all levels need to do in order to turn a fear-based organization around.

Tags: Affärsutveckling Växthus_för_människor Coachande_ledarskap Hållbar_innovation Hållbarhet Chefslöst Strategi Nätverksbaserat_ledarskap Förändringsledning CFO CIO IT-chef Innovation Marknadschef CMO HR-chef Business_Wellness Business_Transformation Kollektivt_ledarskap Organisational_Development Hållbart_företagande

Konsultfirmorna och risken med att vara för fat and happy

Posted by Johan Wallquist on 2019-apr-29 11:01:48

Mer om gig-ekonomin 

Konsultbranschen har medverkat till flera branschers innovativa utveckling (disruption) men verkar vara en av de sista att disrupta sig själv.

Har vi så fullt upp att förändra andra att vi glömmer oss själva?

Fortfarande byter vi vår tid mot pengar. Risken är att branschen förfaller och att konsultfirmorna körs om av mer lättillgänliga effektiva gig-workers med perfekta uppdragsprofiler. Dags att uppgradera leverans- och affärsmodell!  

Tags: Affärsutveckling Digitalisering Projektledning Strategi Effekthemtagning Innovation Kundinsikt Entreprenörskap Digital_Growth Automation Organisational_Development Managementkonsult

Physical stores vs e-commerce: Let’s do the math and see who wins

Posted by Stephane Renaudin on 2019-apr-23 23:25:12

Everyone agrees that the retail industry is going through a huge turmoil of changes. From digitalization to disruptive business models to sustainability challenges, most of the retailer’s business-as-usual is being turned upside down. But few seems to agree on the most critical issue: what role will physical stores play in the future of the retail value chain?

Tags: Digitalisering Strategi Retail

Senior executives need to re-think to survive tomorrow

Posted by Nicklas Dackheden on 2019-apr-15 17:01:00

Is your organization ready for the future?

The company of tomorrow and its organizational structure cannot look like it did yesterday or 40 years ago. In this article I will explain my view on why this is.
In order to be relevant over time, a lasting change is required, which in turn means that you must review the system that a company is and go through several important items to ensure that the system can deliver the result you want.
Are you busy winning, surviving or completely focused on what you do? As of today, do you have a strategy to reach your goals?

Tags: Affärsutveckling Coachande_ledarskap Hållbar_innovation Hållbarhet Strategi Nätverksbaserat_ledarskap Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Affärssystem Förändringsledning CFO CIO Marknadschef CMO HR-chef Business_Wellness Business_Transformation Kollektivt_ledarskap Organisational_Development Hållbart_företagande Managementkonsult

Företagsledare behöver tänka om för att överleva morgondagen

Posted by Nicklas Dackheden on 2019-mar-24 13:14:00

Är er organisation redo för framtiden?

Morgondagens företag och dess organisationsstruktur kan inte se ut som den gjorde igår eller för 40 år sedan. I texten som följer kommer jag förklara min syn på varför. 

För att vara relevanta över tid krävs en bestående förändring vilket i sin tur innebär att man måste se över det system som ett företag är och gå igenom ett antal viktiga punkter för att säkerställa att systemet kan leverera det resultat man vill.

Tags: Affärsutveckling Hållbarhet Strategi Nätverksbaserat_ledarskap Förändringsledning Business_Wellness Business_Transformation Kollektivt_ledarskap Organisational_Development Hållbart_företagande

Testa ert företags tillväxtpotential!

Posted by Elias Björnestål on 2019-jan-21 19:32:43

I min förra artikel, Varför vissa företag växer 10x snabbare än ditt, skrev jag om hur vissa företag har lyckas växa exponentiellt (alltså dubblera sitt värde eller sin omsättning på x år) och vad de gjort för att skapa denna tillväxt. Forskare har identifierat 10 komponenter som skiljer ut de bolag som har en exponentiell tillväxt.

Tags: Digitalisering Strategi Innovation The_nursery Agile Digital_Growth

Kundresan – det avgörande verktyget för morgondagens kundupplevelse

Posted by Emelie Henningsson on 2019-jan-07 18:15:00

”Vad vill vi ha?!”
”LOJALITET!”
”Hur ska vi få det?!”
”…”

Tags: Digital_Transformation Strategi Kundinsikt Agile Customer_Excellence Customer_Experience Customer Loyalty Digital_Growth

The four truly disruptive trends within retail

Posted by Stephane Renaudin on 2018-dec-06 16:34:20

What did Kodak CEO think just weeks before his company filed for bankruptcy? Having pushed forward a strategy of advanced, high-quality cameras and paper photo printers when customers were looking for the contrary, quick and easy “Kodak moments” to share digitally? Probably that they did not stay true to their core vision, focusing more on products and technologies than on their “Why”. And also that complacency and ignoring the long-term trends was what made their company irrelevant.

Tags: Strategi Retail Customer_Experience

Populära

Posts by Tag

see all