Därför är kundresa och kundupplevelse inte samma sak

Posted by Joakim de Leeuw on 2019-mar-14 11:00:00

Att skapa fantastiska kundupplevelser är viktigt, och kundens upplevelser av sina möten med ditt företag kan helt fördärvas av en enda dålig erfarenhet. Många vill därför kartlägga vilka interaktioner kunden har med dem och se till att kundupplevelsen blir så bra som möjligt varje gång de ses. Det kan absolut finnas ett stort värde i det, men det är inte samma sak som att kartlägga kundresan. Det är viktigt att förstå skillnaden.

Tags: Affärsutveckling Tjänstedesign Innovation Kundinsikt Customer_Experience

Accelerera innovationen med vår Startup-as-a-service-tjänst

Posted by Elias Björnestål on 2018-okt-18 07:40:00

theNursery är till för framåtlutade ledare som inte vill sluta som Jim Keyes

Vi har skapat theNursery (startup-as-a-service) för företag som har förstått att de behöver experimentera och testa många idéer för att säkra sin framtid. Till de som vill ha ett extra driv i sina idéer och se till att något händer på riktigt. Till de som vågar ge sig ut i det okända i jakt på nya möjligheter. 

Tags: Affärsutveckling Hållbar_innovation Digitalisering Tjänstedesign Innovation The_nursery Entreprenörskap

Daniel Wangler: "HR, våga experimentera!"

Posted by Daniel Wangler on 2017-dec-05 10:20:00

En sökning på ”Customer Experience Manager” ger 825 000 träffar på Google. Motsvarande sökning på ”Employee Experience Manager” ger 23 800 träffar. Att se på sin verksamhet från utsidan ur ett kundupplevelseperspektiv är idag redan en självklarhet. Nu är det HR:s tur att se på sig själva utifrån och in.

Tags: Tjänstedesign Digital_People_Management HR-chef

Personaliserade tjänster i framtidens butik

Posted by Yordabelle Nordström on 2017-okt-06 07:00:00

Retail är idag en extremt snabbrörlig och hårt konkurrensutsatt bransch. Det dyker ständigt upp nya trender att agera på för den som vill hålla den alltmer krävande kunden nöjd. Den moderna konsumenten vill ha allt – kunden ska få sin vara när hon vill, hur hon vill och dit hon vill. Samtidigt ställer hon höga krav på ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Detta blir en komplex ekvation att lösa för den som fortsatt vill slåss om kunderna.

För att vi på Centigo ska kunna hjälpa våra kunder är det viktigt att vi förstår deras vardag. Därför ägnar vi en stor del av vår tid till att omvärldsbevaka och trendspana kring vad som händer inom retailbranschen. Idag delar vi med oss av några spaningar vi har gjort under den gångna månaden.

Tags: Affärsutveckling Hållbarhet Nydanande_teknik_och_affärsmodeller Tjänstedesign Retail

Innovationsprocessen – hur förlöser du kraften i din organisation?

Posted by Johan Järvung on 2017-sep-27 08:49:12

Det går inte en dag utan att vi hör talas om nya kombinationer av teknik, människor och affärsmodeller. Vi kallar det slentrianmässigt för innovationer men i själva verket är det snarare kombinationer av sådant som redan finns. Man kan säga att innovationsarbete är ett slags guldletande i och utanför den egna organisationen. Vår tids guldrusch? 

Tags: Affärsutveckling Hållbar_innovation Tjänstedesign

Populära

Posts by Tag

see all